עתירה לבג"ץ: למנות במיידי 35 שגרירים וקונסולים ברחבי העולם

ישראל רובין No Comments on עתירה לבג"ץ: למנות במיידי 35 שגרירים וקונסולים ברחבי העולם

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד הימנעות הממשלה ממינויי 35 שגרירים וקונסולים ברחבי העולם: "שיתוק במשרד החוץ"

בית המשפט העליון
בית המשפט העליון צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (חמישי) לבג"ץ, יחד עם ועדי העובדים במשרד החוץ, נגד הימנעות הממשלה ממינויי 35 ראשי נציגויות (שגרירים וקונסולים), המהווים שליש מראשי הנציגויות בעולם, ומחכים למעלה מחצי שנה להחלטת הממשלה הסופית בעניינם: "על הממשלה לפעול לאישור המינויים ללא דיחוי".

התנועה לאיכות השלטון ציינה בעתירתה את החשש שמא נציגויות רבות ישארו ללא ראש נציגות והסכנה לאינטרס יחסי החוץ הישראלים; הסכנה לאזרחים ישראלים השוהים בחו"ל; ואת הפגיעה בראשי הנציגויות ומשפחותיהם שנותרו "תלויים באוויר".

התנועה הוסיפה כי חלה חובה על הממשלה לדון במינויים ולפעול בהקשר הזה במהירות הראויה: "מדובר בשיתוק מוחלט במשרד החוץ".

עו"ד הידי נגב מהתנועה לאיכות השלטון: "למעלה מחצי שנה עברה מאז התבקשה הממשלה לאשר את המינויים לראשי הנציגויות בחו"ל וראש הממשלה ממשיך לדחות את הדיון הממשלתי במינויים. בינתיים, ראשי הנציגויות נותרו יחד עם משפחותיהם אל מול שוקת שבורה".

"אבל חמור מכך – בעוד כחודש, לא פחות משליש מהנציגויות בישראל יהיו חסרות מנהל, באופן שעלול ממש לסכן את אזרחי המדינה השוהים בחו"ל ואת האינטרסים המדיניים של המדינה, כל זאת בגלל שיקולים פוליטיים בממשלה, המעכבים את המינויים. נמשיך להילחם על מינויים של כל השגרירים והקונסולים המיועדים, על מנת שמשרד החוץ יוכל לתפקד כראוי".



0 תגובות